VestingPop krijgt internationale aandacht

Coevorden - Over vijf weken is het al zover. Dan verrijst sportpark Klinkenvlier in Coevorden het festivaldorp van VestingPop Coevorden. Presentator en promotor van het festival Erik Hulzebosch is al aan het aftellen. En hij is niet de enige.

Op social media is een ware explosie van berichten ontstaan van mensen die zin hebben om op 11 en 12 september uit hun bol te gaan tijdens de optredens van de vele topartiesten. De bezoekers komen niet alleen uit Coevorden. 'Herinner je nog dat gevoel van vroeger als je bijna jarig was? Dat gevoel heb ik nu al wekenlang', zegt Hulzebosch. 'We gaan in september dan ook niet zomaar een feestje houden. Het wordt groots! VestingPop is voor iedereen. Wij hebben bewust geen leeftijdsgrens getrokken. Dus ook kinderen kunnen met hun ouders komen. En wat daar gaat gebeuren, zal iedereen jong en oud zich nog heel lang gaan herinneren.'

Frankrijk en Zwitserland

'De campagne op social media werkt als een trein', gaat Erik verder. 'We krijgen via Twitter en Facebook reacties vanuit heel Nederland. Mensen uit Friesland, Utrecht en Brabant vinden het geen probleem naar Coevorden af te reizen, terwijl sommigen 2,5 uur moeten rijden om hier te komen. Ook vanuit het buitenland is belangstelling voor VestingPop. De organisatie krijgt veel reacties uit Duitsland, België, en Luxemburg, maar ook uit Frankrijk en onlangs zelfs uit Zwitserland. VestingPop is nu dan ook overal te zien en te horen. De fanclubs van de optredende artiesten promoten het festival op allerlei manieren. In Nederland hangen op diverse plaatsen grote spandoeken en er wordt geflyerd. En wat ook zeker mooi is, is dat al die aandacht voor VestingPop bij de landelijke media ook niet onopgemerkt is gebleven. Wat wil je nog meer. Ja, een megagroot reclamebord van VestingPop van 110 vierkante meter met mijn foto erop aan de A28 zou wel lachen zijn natuurlijk…. En dat komt er dan ook binnenkort', knipoogt Erik. 'Reclame langs de snelweg heeft grote impact. Er rijden iedere dag duizenden mensen langs die van en naar hun werk gaan. Als dat bord er straks staat, is het voor die forensen onmogelijk om VestingPop te missen.'

Vrijdag

De vrijdagavond staat in het teken van feestmuziek. Jeroen van der Boom opent om 20.00 uur het programma met zijn band. Na dit optreden staat piratenkoning Jannes op het podium en vervolgens zijn de schijnwerpers gericht op de live-mashup band Memphis Maniacs. Dj Martijn Biemans van Radio 538 sluit de vrijdagavond af.

Zaterdag

Zaterdag warmt de populaire Nielson vanaf 20.00 uur het publiek op, waarna Within Temptation zorgt voor een fantastische show waarin realiteit en virtualiteit door elkaar lopen. De band sluit haar huidige tournee af in Coevorden en geeft hier haar voorlopig laatste optreden. De Haagse rockband Di-rect laat daarna van zich horen en tot slot mag dj Martijn Muijs van Radio Veronica tot 01.00 uur helemaal los gaan.

Kaartverkoop

Op beide dagen is het festivalterrein open vanaf 18.30 uur, de optredens beginnen om 20.00 uur. Een toegangskaart voor vrijdag kost 24,50 euro en voor zaterdag 29,50 euro. Dat is exclusief servicekosten. Een combikaart kost 45 euro, exclusief servicekosten. De kaarten zijn te bestellen via www.vestingpopcoevorden.nl en zijn te koop bij The Read Shop in de Gansehof in Coevorden, in diverse vestigingen van Coop, bij Tourist Info in Het Arsenaal in Coevorden, bij Plus Assen in Dalen en bij Plus Nanning in Balkbrug. Op de site staat ook alle andere informatie.

Voor de 'last minute'- beslissers bestaat de mogelijkheid dat er geen kaarten meer verkrijgbaar zijn aan de kassa van VestingPop. Mochten er nog wel kaarten zijn, dan betaal je op vrijdagavond 29,50 euro en op zaterdagavond 34,50 euro. Ook is het mogelijk dat er nog een aantal combikaarten voorradig zijn; hiervoor betaal je 50 euro per kaart.

VestingPop is ook te vinden op Twitter en Facebook.

Lees ook:
Within Temptation komt naar VestingPop
Kaartverkoop VestingPop verloopt voorspoedig
Jannes en Di-rect op eerste VestingPop