Op=Op Partijverkoop in Coevorden krijgt overweldigende reacties: ‘We hebben jullie gemist’

Op=Op Partijverkoop opende donderdag aan de Friesestraat in hartje Coevorden. Medewerkers richtten de winkel razendsnel in. De eerste dagen in de vestingstad zijn Bert Schutrups en Wim Hebers goed bevallen.

Het duo is verantwoordelijk voor de Op=Op in Coevorden. Emmenaar Schutrups (43) en de 34-jarige Hebers uit Ter Apel zijn alweer zes jaar collega’s en dus goed op elkaar ingespeeld. ,,De bereikbaarheid hier in Coevorden is goed en in de loop van dit jaar alleen maar beter, want dan kunnen er hier auto’s voor de deur geparkeerd worden”, vertelt Schutrups.

Voorheen was er in Coevorden een Op=Op Voordeelshop, maar dat aanbod is volgens Schutrups en Hebers niet te vergelijken met wat de Op=Op Partijverkoop allemaal verkoopt. ,,Met deze zaak verkopen we bijvoorbeeld veel meer food, frisdrank, koffie en koek voor lage prijzen. We verkopen ook onder (veel) meer speelgoed, gloeilampen en textiel. Alles wat snel op raakt, is hier te vinden.”

Positief

Met de nieuwe allround winkel dicht het enthousiaste team een ‘gat’ in het centrum. „Dit ontbrak nog hier en is voor de binnenstad een welkome aanvulling, denken wij.” De eerste reacties zijn positief; Schutrups en Hebers vinden dat overweldigend. Het gaat van ‘welkom terug’ naar ‘we hebben jullie gemist’. De Blokker verhuist binnen afzienbare tijd naar het pand naast het onderkomen van Op=Op Partijverkoop. ,,Dat is alleen maar leuk en goed”, zegt Hebers. „We zitten absoluut niet in elkaars vaarwater.”

De winkel is voorlopig zes dagen per week open: van maandag tot en met zaterdag. Mogelijk komt de zondag daar ‘op korte termijn’ standaard bij. Hebers: „Het consumentengedrag gaat 24 uur per dag en zeven dagen per week door. De zondag erbij biedt daarom kansen. Dat weet ik zeker.” De twee vestigingsleiders houden van korte lijntjes en van plannen, die snel worden uitgevoerd. ,,Wij ontvangen hier graag ook de mensen voor hun dagelijkse boodschappen, dus niet alleen voor shampoo en deodorant. We zien graag dat onze klanten hier bepalen wat ze gaan eten.”