Coevorder winkelcentrum Gansehof zegt Senso vaarwel

In het Coevorder overdekte winkelcentrum Gansehof komt nog voor de aanstaande Kerst een einde aan een tijdperk. Na ruim twintig jaar ondernemen stopt Erik Drenth er met Senso Coevorden. Dat is de modezaak gericht op de vrouw van nu.

Drenth komt uit Barger-Oosterveld en werkt in de zaak samen met zijn vrouw Karin en trouwe medewerksters Mariët de Groote - die sinds 1999 in dienst is - en Evelyn Thiele-Elsevier, die het team de laatste jaren versterkt heeft. Drenth denkt graag terug aan de beginjaren van Senso in de Gansehof. ,,We hadden in die tijd een vliegende start”, zegt de ervaren ondernemer. Het waren de jaren van de overgang van de gulden naar de euro. ,,Ja, dat waren écht goede jaren voor ons. Jaren later hadden ook wij last van de crisis, maar na 2011 ging het weer beter.”

Ook alweer heel wat jaren later staat Drenth aan de vooravond van het vertrek uit Coevorden. ,,Vorig jaar vroegen we ons al af wat we zouden gaan doen met onze zaak. Het lag in de planning om te verhuizen vanuit de Gansehof, maar toen kwam corona in maart om de hoek kijken.” De zaak ging tijdelijk dicht en er vielen twee belangrijke leveranciers om. ,,Het was een opeenstapeling van factoren die onze keuze om te stoppen hebben beïnvloed”, vertelt de Barger-Oostervelder. Het hielp ook niet mee dat na een goede zomer deze herfst wederom corona oplaaide. Opvolging binnen de eigen familie is er niet en de zaak verkopen aan een andere ondernemer valt ook niet mee in deze tijd.

Leegloop

De andere kant van de medaille is dat Drenth altijd met veel plezier heeft gewerkt in de vertrouwde Gansehof, die kampt met een leegloop. ,,Straks hebben mijn vrouw en ik tijd voor andere bezigheden. Zo zijn we voor de tweede keer opa en oma geworden, ik maak graag ritjes op de motor en verder genieten wij van op vakantie gaan. Daarnaast hebben wij al tien jaar een gezinshuis en ik ga mijn vrouw daarbij meer ondersteunen.”

Grote kracht van Senso is volgens Drenth altijd het samenwerken geweest. ,,De organisatie is altijd ‘plat’ geweest; van hiërarchie is nooit sprake geweest.” Een ander speerpunt? ,,Duidelijkheid. We hebben hier nooit vijftig merken gehad, maar wél vijf tot zes waar we goed mee werken. Dat is ook voor de klanten duidelijk. Zo is er altijd een goede balans in onze winkel geweest, mét de sfeer van een boetiek. Wij groeiden al die jaren met onze klanten mee.”

Door de huidige situatie zit een afsluitend feestje er niet in. „Dit vinden wij erg jammer voor onze vaste klanten en medewerksters. Toch gaan wij de laatste weekenden op een verantwoorde manier het gezellig maken in de winkel, om met een goed gevoel en glimlach afscheid te nemen van Coevorden.”

Meer informatie over onder meer kortingen op www.facebook.com/SensoCoevorden.