Wildlands Backstage
Door Hanneke Wijshake

Wildlands …kopje thee erbij?

Deze week is een speciale week, waar vooral onze horeca en retail-collega’s naar uit hebben gekeken! Sinds dinsdag verkoopt Wildlands namelijk eigen thee. Er was al een eigen koffie-brand, dus waarom niet ook een eigen thee-lijn?

De lijn bestaat nu nog uit zes verschillende thee-smaken en is speciaal met de Smart Trade Group ontwikkeld voor het park. Het park is erg nauw betrokken geweest bij de ontwikkeling van de theelijn. Zo wilden we per se dat het Fair Trade is.

In april zijn we begonnen met het proeven van de smaken. Met theedrinkers van verschillende afdelingen kwamen we bij elkaar voor een middagje theedrinken. Acht smaken lagen er klaar, waarvan de zes populairste moesten overblijven. Uiteindelijk zijn het English Breakfast, Earl Grey, Groene Thee, Groene Thee citroengras/gember, Rooibos en Bosvruchten (waarbij die laatste nog wel wat aanpassingen nodig had) geworden.  

Van Haaster in Hoogeveen heeft de verpakkingen ontworpen. Elke smaak heeft zijn eigen kleur en dier gekregen. Zo is de rooibosthee te herkennen aan de oranje kleur met leeuw en de English breakfast aan het Nortica blauw met pinguïn. 

Uiteindelijk kregen we vorige week een eerste ‘proefdoos’ binnen en konden we het resultaat met eigen ogen zien, ruiken en proeven! Mijn collega’s hebben het goedgekeurd en we zijn heel benieuwd wat onze bezoekers ervan vinden. De Wildlands-thee komt uit Sri Lanka en is niet alleen in de horecagelegenheden verkrijgbaar als warme drank, maar ook te koop in onze winkels.